En sit lähteny viel tänää mut nyt melkei kaikki o pakattu (jääkaappiruokii lukuunottamatta). Eli huomenna lähden Nuuksioon retkelle. Olen suunnitellut olevani siellä 5 yötä. Kirjottelen sitte palattuani retkipäiväkirjan. En oo ennen ollu näin myöhään syksyllä retkeilemässä joten tää o mulle uus kokemus. Säätiedotuksen mukaa luvassa ois poutaa ja muutaman päivän pääst tulis pakkastakin. Sinänsä sääli koska toivoin et satais vettä ainaki osan aikaa mut eipä säälle mahda mitää. Se o otettava vastaa mitä tulee.

Tää päivä menny aika lailla pakkaamiseen ja ruokatarvikkeitten ostoon. Joutunu monee kertaa pakkaamaa ja purkamaa ku mun rinkka ei oo mikää paras mahollinen. Varusteita on nii vähän et jää paljon tyhjää tilaa eikä sitä meinaa saada kiristettyy tarpeeks et se ois kompakti. Huomenna aattelinki mennä varustenetin myymälää kattelee uutta rinkkaa ja telttaa. Tuskin ostan vielä mutta käyn kattomassa millasii vaihtoehtoi löytyy. Tietysti jos löytyy todella hyvä malli todella halvalla tai muuten vaa tykästyn ni mikspä en ostas. Tosiaan uus teltta pitäs hankkii joka painas korkeintaa 1,5 kiloo ku mun nykyne painaa yli kolme kiloo vaikka muuten on todella hyvä. Rinkka painaa 2,8 kiloo mut paljon kevyempii ei kohtuu hinnal saa mut toi o muutenki vähä hankala pakattava aina. Aluks aattelin pakata teltan rinkan sisää mut se ois tuottanu nii paljo hankaluuksii et päädyin jättämää sen ulkopuolelle niiku oon tottunu enneki tekemää. Lisäks teltta kepit sojotti suuaukost nii pahasti et ois näyttäny tyhmält eikä ois saanu kunnol kiristettyy päälliläppää. Eniten hankaluuksii aiheuttaa ruoka jota en tunnu saavan mitenkää järkevästi pakattuu. Aina joku o vääräs paikas tai joko muiden tavaroiden edessä tai takana et joutuu purkaa puol rinkkaa enneku saa tarvitsemansa tavaran. Mut kaippa mä viel keksin hyvän tavan pakata kaikki tavarat. Tänää testasin uutta kaasukeitintä (trangiaa) jonka sain synttärilahjaks. N. litra vettä kuumeni kiehuvaks noin 6 minuutis joten se o paljo nopeempi mitä mun spriikeittimel. Yleensä kyl oon keitelly ruuan nuotiolla mut tuleepaha kokeiltuu totakin ja onha se nopeempaa ja helpompaa eikä lisäpainookaa tuu ku reilu kilo polttoaineineen. 

Kävin viel tos illast kiipeilemäs ku kuitenki sit o monta päivää taukoo. Eipä siit tullu yhtää mitää. Yhtäkää reittii en päässy ylös. Jotenki vaa ei sormissa ollu pitoa. Edes ne reitit mitä oon kiivenny jo ei luonnistunu tänää. Tiiän et toi o väliaikasta mutta silti o turhauttavaa ku ei helppoikaa reittei pysty kiivetä.